Істерики дітей – теорія та практики, маркекри нормалізації стану дитини і що може допомогти дорослому.

1. Самим стабілізуватись Самим взяти в руку якусь річ, спертися на спинку стільця, чи стіну – зараз наших сил та опори може не вистачати.
нагадати собі – істерика – означає, що занадто висока напруга. Іноді дитині важливо зараз випустити пару.
.2. Бути в контакті з дитиною. Не переривати контакт.
3. якщо у дитини істерика, вона не чує наших умовлянь, погроз та нотацій. Надати підтримку почуттям дитини. (Назвати почуття дитини). Ти злишся? Ти сумуєш? Зараз зовсім складно? Ти втомилась? Намагатись озвучити потребу дитини. Істерика потребує берегів – нашої уваги, часто – наших рук та обіймань. Давай я візму тебе на руки! Мені теж так хочеться додому. Якщоб я могла, я б для тебе….
4. Якщо це маніпуляція –бути в контакті, почути потребу – але дати зрозуміти, що маніпуляція не пройде.
5. Якщо дитина мала – допустимо перефокусувати увагу.
6. Тільки після того, як контакт відновлено, після того, як потреба дитини почута, усвідомлена – можна розпочинати раціональний діалог. Почати переказувати те, що було до початку істерики і супровождувати в раціональному висновку.
4. У істерики є інерція – вона не може припинитися одразу ж.
5. Продумати напрацювати практики, що робити після істерики, коли сама істерика пройшла, щоб не було відчуття втрати близкості. (обійманці, мізинчики, будь-що)

емоційні прояви, скоріше за все, будуть сильніше не тоді, коли сама гостра небезпека, а коли вже є хоч якійсь період спокою. І це може бути і, коли дитина в Україні, і вже в більш безпечних містах та країнах.

Проявити те, що в неї накопичилось, вона може тільки з тими, кому довіряє.
дуже складно грати з дітьми, та витримувати напругу емоційністю чи іграми.
В цьому дописі саме про відновлення відчуття безпеки та близкості - це має зменшити істерики та інші симптоми:

Чому ми не можемо зараз бути такими близькими, як би хотіли, чому так складно грати: Майже у всіх нас підвищений рівень кортизолу. Майже всі ми намагаємося витримати напругу – чи в житті в небезпеці, чи в адаптуванні к новим умовам.
Звертання до емоцій (гра з дитиною, сльози, страх, капризи дитини) ще і ще активізує лімбічну систему мозку, тобто ще повищує рівень кортизолу. і наші реакції на дітей зараз закономірно можуть бути більш різкими. Діти можуть бісити, терпіння може не вистачати, і навряд чи у нас є час побути хоч трохи без дитини та контролю, щоб відновитись.
+ тривога вимагає контактувати з інформацією – контролювати новини. Часто ми не можемо перемкнутись на щось інше.

треба пам'ятати, що війна сприяє і нашому регресу – багатьом з нас хочеться на ручки. Але «ручки» - це ми самі. І нам дуже дуже важливо хоч на 2-5-15 хвилин робити паузи – в листанні новин, в спілкуванні, в турботі про себе.



Я не можу зараз читати та звично грати з донькою, але ми разом співаємо, я їй майструю іграшки.


І важливо – нам дуже важливо направляти її до цих звичних занять.
що ми можемо відновити з нашого мирного життя? Може, хоч щось з тих страв, що їла дитина, домашні ритуали, пісні, слова?
(коли ми приїхали до Франківська, донька відмовлялась їсти. Почала – коли я знайшла в магазині макарони – павутинки, що були для неї знайомі. Після цього вона потроху почала їсти різні страви)


ще раз - Зараз дуже потрібні тілесні ігри
Ігри на екологічний вихід агресії -я теж їх публікувала.


Їй можна «розповідати» про те, що складно , вона може бути в кишені дитини.
Автор тексту психологиня Світлана Ройз
Коментарі
Дописати коментар